Andere artikelen Andere artikelen

Slapen als in een 5-sterren hotel: 4 tips voor een goede nachtrust

 Sep 4, 2018  

Je bent net terug van vakantie en slaapt de eerste nacht weer in je eigen bed. Aan de ene kant vertrouwd, aan de andere kant verlang je stiekem toch weer terug naar dat heerlijke matras uit dat 5-sterren resort waar je net vandaan komt. Hoe krijg je die 5-sterren ervaring dan ook thuis?

Vraag jezelf af: hoe oud is mijn matras?

Wist je dat je een matras elke 8 tot 10 jaar moet vernieuwen? Een matras gaat lang mee, maar uiteindelijk heeft elk matras zijn limiet en behoudt deze niet meer de originele stevigheid die je gewend bent. Een nieuw matras maakt een groot verschil: goede hotels wisselen zeer regelmatig hun matrassen voor nieuwe exemplaren. Zo houden zij de boel fris en bieden ze al hun gasten een perfecte ervaring.

Nieuw beddengoed doet wonderen

Ververs je beddengoed regelmatig. Fris gewassen beddengoed geeft jou thuis elke keer een “hotelervaring” en helpt dat gevoel terugbrengen. Door vrij regelmatig nieuwe lakens of dekbedovertrekken toe te voegen aan je “collectie” neem je jezelf een beetje in de maling. Elke keer wat nieuws versterkt het hotelgevoel.

Opgeruimd staat echt netjes

Hou je slaapkamer opgeruimd. Een opgeruimde kamer zorgt voor een opgeruimde geest. Laat zo min mogelijk slingeren en berg je rommel op in een aantal manden of kasten. Zorg voor zo min mogelijk afleiding. Dan kun je heerlijk in slaap vallen en wakker worden. Ja, ook wakker worden. Want als je dan wakker wordt kijk je niet tegen al die klusjes aan die je eigenlijk had moeten doen.  

Licht je kamer goed uit

Sfeerverlichting helpt. Echt. Door te kiezen voor een aantal kleinere lichtbronnen naast je grote slaapkamerlamp aan het plafond kun je zelf kiezen met hoeveel licht je gaat slapen of wakker wordt. Moet je ’s ochtends altijd even wennen aan (dag)licht? Zet dan eerder een klein lampje aan en voer de lichtintensiteit op. Zo word je dus geleidelijk aan wakker. Ditzelfde geldt voor het slapengaan. Door je ogen te laten wennen aan een wat minder intens licht raakt je lichaam langzaam gewend aan de slaapstand en zal je beter in slaap kunnen komen.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat jij dat goed vindt. Meer weten? Lees dan ons cookiebeleid..